POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

04 Julai 2009

Pendapatan Pasif . . . Sumber Rezeki Penuh Rahmat ! 

Dicatat oleh abangmali On 10:18 PTG






Syukur , hari ini masih lagi dapat merasai nikmat-nikmat hidup , aman damai , tenang dan indah di bumi Malaysia yang tercinta. Rakyat jelata di bumi bertuah ini sudah pasti mengerti akan limpahan rahmat yang terbentang luas serata pelusuk tanah air , Malaysia.




Syukur , Alhamdulillah... walau apa pun keadaan kita , nasib kita , hal ehwal kita , hatta permasalahan apa saja yang sedang kita hadapi , bersyukurlah kerana hidup di bumi yang aman nan makmur ini. Abang Mali cuma mengungkapkan kebenaran di sebalik suasana negara kita. Ya laa... asyik , hari-hari di media massa jarang kita dengar ungkapan 'negara kita ini aman'. Banyak khabar buruk jer yang kedengaran. Pening juga kepala. Pusing... runsing...!.


Opps , hehehe... Abang Mali melepaskan sedikit kerunsingan dalam kepala nie... sikit jer...! Bila kita ada 'tekanan' tandanya kita ini normallah. Yang tak normal... bila tak ada langsung 'tekanan' atau terlampau pula 'tekanan'. Stress...tahap serius . Bahaya nie. Elok-eloklah pergi jumpa pakar yang berkenaan jika kita mengalami masalah 'tekanan tahap kronik' nie. Ok ke... okay!!! .

Emm... mesti ada yang tertanya-tanya gambar apa yang melekat di dalam pos kali ini. Bagi mereka yang sudah biasa dengan gambar-gambar tersebut mungkin mereka tahu. Namun , bagi pelayar internet baru atau pendatang baru ke dunia 'e-world' serta mereka yang baru berjinak-jinak dengan dimensi 'online' pasti kurang arif tentang isyarat 'papan tanda' gambar-gambar tersebut. Perhatikan anak panah yang menghala ke kotak merah pada gambar berkenaan. Contoh , di bawah perenggan ini... lihat.





Haa ... kalau nak tahu gambar-gambar yang tertera di dalam pos ini adalah berkenaan dengan pengiklanan. Ya , pengiklanan... tapi yang menariknya ia boleh menjana pendapatan sampingan kepada kita. Menarikkan. Emm... tapi jangan salah faham , bukan kita tengok jer... iklan tu kita dapat duit. Jika kita (pelawat/pelayar internet) klik pada iklan tersebut yang terpampang di dalam laman sesawang yang kita lawati , maka , pemilik laman tu la yang akan dapat hasilnya. Macam mana... ok ke okay?

Baiklah , Abang Mali akan terangkan secara ringkas bagaimana proses ini berlaku dan apa yang berlaku. Google , Nuffnang , Adverlet , Bidvertiser , 500ads dan banyak lagi 'nama-nama pengiklan'... apa 'pengiklan'?... Ya , pengiklan... menguruskan iklan untuk disiarkan. Itulah kerja pengiklan. So , Google dan syarikat-syarikat pengiklan ini akan mengenakan bayaran tertentu kepada sesiapa yang ingin mengiklankan barangan atau produk mereka di internet melalui prosedur-prosedur yang tertentu juga.

Macam surat khabar dan media massa yang lain juga laa... buat ruangan iklan untuk dijual. Tetapi perbezaannya amatlah ketara , 'online' dan 'offline'. Abang Mali rasa kita semua faham bunyi tu... 'online' dan 'offline'. Ok. Maksudnya dari sudut kita untuk mencapai sasaran pelanggan melalui 'online' dan 'offline' , amat besar perbezaannya.

Satu perkara yang membuatkan ia lebih menarik , pemilik pengiklan 'online' ini menyediakan sebuah program jana pendapatan sampingan melalui pengiklanan tadi yang dipanggil Pay Per Click (PPC). Ingat , jangan salah faham. Bukan kita klik , kita dapat duit.

Di sinilah fungsi pemilik laman sesawang , para blogger dan sewaktu dengannya mengambil peluang , kesempatan menjana pendapatan. Ya, nak duit kita kena memiliki sekurang-kurang sebuah blog , sama ada blog percuma seperti blogspot atau wordpress ataupun blog yang berbayar.

Kita perlu mendaftar dengan syarikat pengiklan seperti Google atau Nuffnang untuk membolehkan kita layak memaparkan iklan-iklan di blog kita. Kemudian , barulah kita boleh menjana pendapatan pasif. Pendaftaran pun PERCUMA jer... . Bila iklan sudah mula diset untuk dipaparkan , maka , bermulalah episod sumber pendapatan sampingan kita.

Bila ada saja pelawat yang klik iklan yang terpampang di laman kita tu... , mungkin si pelawat tu berminat dengan iklan tersebut , so , sejumlah wang telah pun masuk ke akaun...kita. Mudahkan.

Untuk makluman mereka yang masih baru di arena ini diminta merujuk kepada pakar pemasar internet (Internet Marketer) tempatan yang telah lama berkecimpung di dalam bidang ini. Anda boleh mendapatkan panduan percuma tentang program buat duit dengan Nuffnang di sini.

Kalau rajin , silalah buat carian di google mengenai tajuk 'cara buat duit dengan google adsense' , Abang Mali pasti anda mesti jumpa. Nak jalan mudah klik jer di sini. Maaflah , banyak lagi huraian yang nak diperjelaskan mengenai cara buat duit dengan iklan ini. Tapi , jika kita rajin membuat rujukan di laman sesawang tertentu (yang berkaitan dengan tajuk) pasti banyak informasi yang akan diperolehi. Ia akan memudahkan kita untuk menilai dan bertindak.

Abang Mali berharap , artikel ini dapat membantu anda memahami serba sedikit bagaimana untuk menjana pendapatan sampingan di internet melalui medium iklan iaitu Google Adsense dan Nuffnang. Walaupun begitu , perlu diingatkan , ketekunan dan sifat sabar adalah antara penyebab kejayaan kita di dalam apa jua bidang yang diceburi.

"Usaha tangga kejayaan" , tiada jalan pintas. Berfikirlah sebelum bertindak , fikir masak-masak. Semoga lembaran hidup baru yang penuh makna menanti kita di akhirnya. Jalan telah sedia ada , hanya menanti kita untuk mengharungi laluan dan liku-liku itu. Bertuah sungguh kepada mereka yang telah melaluinya serta mendahului kita. Terserah... .

Insya'Allah , pada masa yang lain , Abang Mali akan menulis lagi berkenaan tajuk yang lebih mencabar. Terlalu banyak mereka yang pakar-pakar di luar sana mengenai tajuk yang telah Abang Mali bincangkan ini. Cuma Abang Mali ingin berkongsi pendapat dan mengajak mereka yang masih belum sedar agar bermula merubah keadaan mereka sekarang. Ya , SEKARANG!

Salam , sekian.










Bookmark and Share
Bookmark and Share
Anda suka dengan artikel di atas? Silalah melanggan setiap artikel ( 100 pelanggan yang melanggan can't be wrong ) RSS Feed
Sesuatu komen/kritikan yang membina daripada anda akan MEMBANTU PENULIS MENERBITKAN ARTIKEL YANG LEBIH BERMUTU. Oleh itu, sila pos komen anda untuk artikel ini dan kongsikan pandangan anda dengan pembaca/pengunjung yang lain. Saya amat menghargai setiap komen daripada anda.
Add a Reply / Comment
Maka, Pastikan Anda Melanggan :

(Sil'a pastikan anda mengaktifkan 'link langganan pengesahan' di dalam kotak e-mail Anda)

Related Posts :



Comments :

0 ulasan to “ Pendapatan Pasif . . . Sumber Rezeki Penuh Rahmat ! ”

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini.
Sila tinggalkan komen yang membina , kreatif dan kritis.
Anda boleh melanggan RSS saya melalui borang yang disediakan di bawah setiap artikel.
"Jangan SPAM ruang komen ini. Gunakannya untuk bertukar pandangan".

Terima Kasih.


SEMUA ARTIKEL ADALAH HASIL DAYA FIKIR PENULIS DAN HASIL SUMBER RUJUKAN DARIPADA LAMAN-LAMAN SESAWANG YANG BERKENAAN DENGAN TAJUK ARTIKEL. SEGALA HAK CIPTA TERPELIHARA © 2009 http://abangmali.blogspot.com

Dapatkan Artikel Terus ke Email Anda

Dapatkan terus artikel-artikel daripada AbangMali.blogspot.com ke email anda!Sila masukkan email anda di bawah:

Dihantar oleh FeedBurner

Powered by FeedBurner