POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

03 Julai 2009

Bila Tarikh Peperiksaan Awam 2009 di Malaysia...? 

Dicatat oleh abangmali On 10:30 PTG

Pejam celik tup tup sudah genap 7 bulan 3 hari (setakat tulisan ini diterbitkan) kita berada di dalam tahun 2009 ini. Alhamdulillah , syukur kepada Allah s.w.t di atas limpahan nikmat yang diberikanNYA kepada kita. Baiklah , Abang Mali hari ini nak mengingatkan adik-adik kita yang masih belajar sama ada di sekolah menengah atau rendah bahawa tarikh Peperiksaan Awam 2009 di Malaysia semakin hampir.

Elok sangatlah selagi masa masih ada ini , kita gunakan untuk membuat ulangkaji soalan-soalan koleksi peperiksaan sebenar tahun-tahun lepas ye... . Persediaan awal adalah penting untuk meraih hasil yang lumayan. 'Sediakan payung sebelum hujan' , mmm... mendalam maksudnya tu...
Fikir-fikirkanlah ye adik-adik. Jangan asyik ingat nak main jer... utamakan dahulu perkara yang penting. Okay.

Abang Mali pun sekarang sedang menyiapkan beberapa tugasan untuk membantu para pelajar di kampung Abang Mali. Tugasan ini khas bagi para pelajar yang akan menduduki peperiksaan UPSR saja... . Abang Mali sebenarnya akan mengendalikan kumpulan perbincangan (brainstorming studying group) di kampung. Hanya terhad kepada sebilangan pelajar yang berminat saja. Perbincangan kumpulan tersebut lebih tertumpu kepada cara bagaimana nak menjawab soalan-soalan matematik. Itu saja. Matematik. Topik subjek lain tak akan dibincangkan.

Kumpulan pelajar ini akan diajar bagaimana nak menjawab soalan matematik sahaja subjek lain tiada hanya matematik , Abang Mali bukan buat macam kelas tuisyen tapi lebih kepada kaedah mentor-mentee (motivasi), 'coaching' , 'face to face' (bersemuka) , kumpulan ini akan diberikan pendedahan telus teknik-teknik menjawab soalan-soalan matematik. Haa... begitulah secara ringkasnya tentang perancangan yang akan Abang Mali laksanakan dalam bulan ini. Insya'Allah.

Para pelajar yang akan menyertai kumpulan ini akan dibimbing secara berterusan sehingga peperiksaan UPSR tamat. Jumlah pelajar yang akan dipilih untuk menyertai kumpulan ini pula adalah terhad kepada 15 orang pelajar saja. Bukan apa , Abang Mali nak berikan fokus 100% kepada 'mereka-mereka ini' agar dapat mencapai sasaran.

Abang Mali akan menggunakan soalan-soalan ramalan daripada MAKTAB ADABI GAYA POS (MAGP). Soalan ramalan yang dikeluarkan oleh pihak MAGP adalah menepati piawaian soalan sebenar. Lagi pula , MAGP sudah beroperasi semenjak tahun 1971. Kalau adik-adik berminat nak dapatkan soalan-soalan ramalan , maka , MAGP adalah tempat yang sesuai. Abang Mali pun beli secara on-line jer... . Mudah.

Baiklah , Abang Mali akan sertakan di sini tarikh sebenar Peperiksaan Awam 2009 di Malaysia. Sila lihat gambar web di bawah perenggan ini. Salin tarikh tersebut dan simpan. Mungkin adik-adik masih belum dapat lagi jadual peperiksaan sebenar daripada pihak sekolah.




Maaf , jika 'screen shoot' ini kurang jelas tapi Abang Mali rasa adik-adik boleh nampakkan.
Okay . Diharap adik-adik semua berjaya dan sukses menghadapi peperiksaan masing-masing.

Good Luck !


"Jika hendak seribu daya , jika tak mahu seribu dalihnya" ...

(Ingatlah mereka yang tersayang!)


Sekian.








Bookmark and Share
Bookmark and Share
Anda suka dengan artikel di atas? Silalah melanggan setiap artikel ( 100 pelanggan yang melanggan can't be wrong ) RSS Feed
Sesuatu komen/kritikan yang membina daripada anda akan MEMBANTU PENULIS MENERBITKAN ARTIKEL YANG LEBIH BERMUTU. Oleh itu, sila pos komen anda untuk artikel ini dan kongsikan pandangan anda dengan pembaca/pengunjung yang lain. Saya amat menghargai setiap komen daripada anda.
Add a Reply / Comment
Maka, Pastikan Anda Melanggan :

(Sil'a pastikan anda mengaktifkan 'link langganan pengesahan' di dalam kotak e-mail Anda)

Related Posts :



Comments :

0 ulasan to “ Bila Tarikh Peperiksaan Awam 2009 di Malaysia...? ”

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini.
Sila tinggalkan komen yang membina , kreatif dan kritis.
Anda boleh melanggan RSS saya melalui borang yang disediakan di bawah setiap artikel.
"Jangan SPAM ruang komen ini. Gunakannya untuk bertukar pandangan".

Terima Kasih.


SEMUA ARTIKEL ADALAH HASIL DAYA FIKIR PENULIS DAN HASIL SUMBER RUJUKAN DARIPADA LAMAN-LAMAN SESAWANG YANG BERKENAAN DENGAN TAJUK ARTIKEL. SEGALA HAK CIPTA TERPELIHARA © 2009 http://abangmali.blogspot.com

Dapatkan Artikel Terus ke Email Anda

Dapatkan terus artikel-artikel daripada AbangMali.blogspot.com ke email anda!Sila masukkan email anda di bawah:

Dihantar oleh FeedBurner

Powered by FeedBurner